• Dnia określonego w Porozumieniu, student zgłasza się na praktyki.
  • Student realizuje zadania zgodnie z programem przedstawionym jako zakresie praktyk w porozumieniu.
  • Na zakończenie praktyk student opracowuje Raport, prezentując temat pracy i uzyskane rezultaty.
  • Od opiekuna z miejsca pracy otrzymuje pisemną Opinię.
  • Student oddaje Raport i Opinię opiekunowi praktyk na Wydziale (oba dokumnety podpisane przez Opiekuna z Podmiotu Zewnętrznego).
  • Student zgłasza się do opiekuna swojej specjalności nie później niż do 31. października (roku w którym odbywał praktyki). Wyjątkiem mogą być praktyki, które nie skończyły się do tego czasu.
  • Warunki konieczne do uzyskania przez studenta zaliczenia praktyk:

  • Oddanie do dziekanatu/Pełnomocnika podpisanego przez obie strony Porozumienia przed rozpoczęciem praktyk.
  • Oddanie Raportu i Opinii opiekunowi praktyki na Wydziale.
  • We wstępnych kontaktach z przedsiębiorstwem należy zdobyć wiadomości: kto, co, gdzie, kiedy
  • kto - osoba kontaktowa i opiekun naukowy ze strony przedsiębiorstwa, nazwisko i imię oraz adres kontaktowy, tj. adres pocztowy, e-mail i telefon służbowy; informacje te student otrzymuje w przedsiębiorstwie,
  • co - merytoryczny temat/zakres praktyk uzgodniony z przedsiębiorstwem,
  • gdzie - nazwa i dokładny adres przedsiębiorstwa, w którym student będzie odbywał praktyki, imię i nazwisko osoby upoważnionej ze strony przedsiębiorstwa do podpisania Porozumienia
  • kiedy - daty: rozpoczęcia i zakończenia praktyk.
  • Zapoznaj się z krótką prezentacją dotyczącą wypełniania danych w bazie danych oraz możliwości zaliczenia praktyk i kolejności załatwiania spraw: praktyki.
  • Praktyki odbywają studenci kończący 6. semestr studiów I stopnia i 2. semestr studiów II stopnia. Czas trwania praktyki, to odpowiednio 4 tygodnie (lub 160 h) i 2 tygodnie (lub 80 h).
  • Praktyki odbywają się w miesiącach wakacyjnych tj: lipiec, sierpień, wrzesieńW wyjątkowych przypadkach może to być inny okres, jeżeli nie koliduje to z zajęciami na uczelni.
  • Czas trwania praktyk może być zwiększony w porozumieniu pomiędzy przedsiębiorstwem a studentem i pełnomocnikiem.
  • Ważnym celem praktyk jest dostarczenie studentom informacji ułatwiających podjecie decyzji dotyczących wyboru tematu pracy dyplomowej oraz przyszłego zatrudnienia.
  • Praktyki stanowią praktyczną lekcję rozpoczynania samodzielnej kariery przez studenta. W związku z tym studenci sami nawiązują kontakty z przedsiębiorstwem, w którym będą odbywać praktykę.
  • Oferty praktyk zamieszczane są również na stronie praktyk i na stronie Biura Karier PW.
  • Etapy realizacji praktyk:
  • Student zgłasza się do przedsiębiorstwa i ustala czas trwania praktyk, ich tematykę oraz dowiaduje się kto będzie jego opiekunem w Podmiocie Zewnętrznym i kto reprezentuje Podmiot Zewnętrzny i podpisze porozumienie.
  • Po wstępnych uzgodnieniach student wypełnia formularz w bazie danych (dostępnej  na https://praktyki.fizyka.pw.edu.pl/) i przygotowuje porozumienie , które student może wygenerować po zatwierdzeniu danych przez opiekuna. 3 kopie wydrukowanego porozumienia zanowi do dziekanatu/Pełnomocnika.
  • Student zanosi podpisane porozumienie do Podmiotu Zewnętrznego.
  • Przedsiębiorstwo zwraca studentowi wypełnione i podpisane formularze, a student przekazuje je na Wydziale pełnomocnikowi.
  • Student zgłasza się do przedsiębiorstwa w podanym na skierowaniu dniu rozpoczęcia praktyki.
  • W okresie trwania praktyki student pracuje dla przedsiębiorstwa wykonując przydzielone mu zadania.
  • Student musi samodzielnie zapewnić sobie standardowe ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków.
  • Student zobowiązuje się do poinformowania pracodawcy o możliwości stworzenia profilu firmy w Uczelnianej Bazie Pracodawców prowadzonej prze Biuro Karier Politechniki Warszawskiej na portalu internetowym www.bk.pw.edu.pl.
  • Kończąc praktykę student przygotowuje raport z wykonanych zadań. Raport ten podpisany ma być przez opiekuna ze strony przedsiębiorstwa. Opiekun dołącza też krótką opinię o pracy studenta w przedsiębiorstwie. Raport i opinia stanowią podstawę do zaliczenia studentowi praktyki na Wydziale.
  • Oddanie do dziekanatu podpisanego przez obie strony Porozumienia przed rozpoczęciem praktyki.
  • Oddanie Raportu i Opinii opiekunowi praktyki na Wydziale.
  • Raport powinien zawierać:

  • krótką informacje o placówce gdzie realizowana była praktyka (nazwa, adres, działalność, produkcja, współpraca itp.)
  • opis merytoryczny wykonanych prac z podaniem zadań jakie student miał do wykonania, charakterystyką aparatury z którą pracował, opisem metod stosowanych do rozwiązania zadań, prezentacją uzyskanych wyników,
  • informację o przebiegu praktyki: szkolenia jakie student przeszedł, udział w seminariach, dyskusjach itp., ew. wyjazdy w teren, inne ważne wydarzenia,
  • uwagi własne studenta, ciekawe spostrzeżenia, ewentualne trudności, wnioski dla młodszych (o rok) kolegów itp.
  • załączniki : publikacje dotyczące tematu praktyki lub odnośniki do nich, teksty opracowań wykonanych w czasie praktyki, opisy urządzeń z którymi student pracował, inne podobne materiały mające bezpośredni związek z tematem praktyki.
  • Raport musi być podpisany przez Waszego opiekuna w przedsiębiorstwie.

    Wzór raportu dostępny tutaj: Wzór raportu.

    Opinia opiekuna z przedsiębiorstwa może być napisana oddzielnie, a może tez być na pozostawionej przez Was w tym celu stronie raportu. Postarajcie się o dobre i wyczerpujące opinie. Opinia powinna zawierać informacje o tym jak byliście przygotowani z punktu widzenia Waszej wiedzy do realizacji celów praktyki (fizyka, matematyka, informatyka), jak radziliście sobie z wyznaczonymi zadaniami, na ile zintegrowaliście się w zespole w miejscu pracy, na ile umieliście rozwiązywać samodzielnie zadania itp. Waszym zadaniem jest zasłużyć na dobrą opinie.

    Wzór opinii dostępny tutaj: Wzór opinii.